Pages

kezamx. Powered by Blogger.

Angin Kencang, Laut Bergelora Ekoran Taufan Matmo

Posted by kezamx on Sunday 20 July 2014






KUALA LUMPUR – Amaran angin kencang dan laut bergelora dikeluarkan hari ini berikutan Taufan Matmo yang dikesan kira-kira 1,487 kilometer ke timur Laut Sandakan, Sabah pada pukul 5 pagi Ahad.



Jabatan Meteorologi Malaysia hari ini mengeluarkan satu kenyataan yang berkata taufan itu dikesan pada Latitud 12.1 U dan Longitud 130.0 T dan bergerak ke arah Barat Laut dengan pelahan.



Ekoran daripada itu, angin kencang Barat Daya dengan kelajuan 40 hingga 50 kilometer sejam dan ombak mencapai ketinggian sehingga 3.5 meter yang kini berlaku di kawasan perairan Palawan, Reef North, Condore, Kudat dan Layang-Layang dijangka berterusan sehingga Khamis.



Sementara itu, kawasan perairan Perlis dan Kedah juga dijangka mengalami keadaan yang sama manakala di kawasan perairan Phuket, angin kencang dijangka berterusan sehingga esok.



Menurut kenyataan itu, ribut petir yang berlaku di perairan Sandakan, Sabah juga dijangka berterusan sehingga lewat pagi ini.



Keadaan itu berbahaya kepada bot-bot kecil, rekreasi dan sukan laut. – BERNAMA

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Ping your blog, website, or RSS feed for Free Free Auto Malaysia Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free