Pages

kezamx. Powered by Blogger.

Pemisah dakwa temui kotak hitam MH17

Posted by kezamx on Monday 21 July 2014

DONETSK – Seorang ketua pemisah menyatakan semalam bahawa pihaknya telah menemui objek dipercayai kotak hitam sebuah pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) yang ditembak jatuh dekat Grabovo, timur Ukraine.

Namun, mereka memerlukan pakar-pakar untuk mengesahkan objek tersebut ialah kotak hitam dan perakam pesawat.

“Beberapa barangan yang dipercayai kotak hitam telah ditemui dan dihantar ke Donetsk. Barang-barang ini berada dalam simpanan kami,” kata ketua pemisah berkenaan, Aleksander Borodai yang melantik dirinya sebagai Perdana Menteri Republik Rakyat Donetsk.

du_01.1

“Tiada pakar-pakar dalam kalangan kami yang boleh menunjukkan kotak hitam pesawat tetapi kami membawa bersama beberapa barangan teknikal ke Donetsk yang mungkin merupakan kotak hitam itu,” katanya.

Seorang pegawai kumpulan pemisah lain, Sergei Kavtaradze berkata, dia percaya dua barangan itu adalah kotak hitam yang dicari.

Dalam pada itu, Borodai memberitahu, pihaknya telah bersetuju untuk menyerahkan kedua-dua barang itu kepada Pertubuhan Penerbangan Awam Antarabangsa.

Ukraine dan kumpulan pemisah pro-Rusia saling menuduh dalam isu pesawat tersebut ditembak jatuh pada Khamis lalu.

Ketika kejadian, pesawat itu dalam penerbangan dari Armsterdam ke Kuala Lumpur.

Pesawat itu terbang pada ketinggian 10,000 meter di timur Ukraine.

Ukraine dan Rusia menafikan menembak jatuh pesawat tersebut.

Semua 298 penumpang dan anak kapal pesawat itu terkorban. – Agensi–Kosmo

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Ping your blog, website, or RSS feed for Free Free Auto Malaysia Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free