Pages

kezamx. Powered by Blogger.

Cara Untuk Membalas Mesej Penipuan yang Epic!

Posted by kezamx on Tuesday 29 July 2014

Sekirangan anda mempunyai email dan lain-lain cara komunikasi lain secara talian rasanya anda tidak terkecuali dengan mesej-mesej penipuan juga dikenali sebagai phishing.



Untuk pengetahuan anda Phishing itu bukan kategori gondam (Hack) tetapi ia dikategorikan sebagai Kejuruteraan Sosial (Sosial Engineering) yang mana menggunakan cara psikologi untuk mendapatkan meklumat peribadi anda.



Di sini ada beberapa gambar skrin antara mesej-mesej penipuan tersebut. Tetapi yang lucunya di sini yang SK ingin ketengahkan adalah cara seorang itu membalas mesej-mesej tersebut.






Berikut pula dalah contoh-contoh mesej penipuan lain supaya kita semua lebih berhati-hati dan kalau boleh jangan membuang masa untuk percaya kata-kata mereka.










{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Ping your blog, website, or RSS feed for Free Free Auto Malaysia Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free