Pages

kezamx. Powered by Blogger.

Suami Isteri Didakwa Punca Bayi Mati

Posted by kezamx on Thursday 1 May 2014





MUAR – Sepasang suami isteri yang juga guru sukarela didakwa di Mahkamah Majistret Muar, semalam, atas tuduhan menyebabkan kematian seorang bayi perempuan berusia 14 bulan, pertengahan April lalu.



Tertuduh, Tan Yean Siang, 35, dan isterinya, Tan Kok Shoo, 39, didakwa menyebabkan kematian bayi malang itu ketika berada di dalam jagaan mereka di rumah sewa di Jalan Omri di sini, antara 16 hingga 17 April lalu.



Tertuduh mengaku faham terhadap pertuduhan yang dibacakan dalam bahasa Mandarin oleh jurubahasa di hadapan Majistret Firdaus Md Isa.



Mengikut kertas pertuduhan, Yean Siang dan Kok Shoo didakwa dengan niat menyebabkan kematian bayi berkenaan pada jam 6.30 petang 16 April lalu, hingga 9.30 pagi, 17 April lalu, di rumah alamat yang dilaporkan.



Pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 302 kanun keseksaan yang membawa hukuman gantung sampai mati.



Firdaus menetapkan 27 Mei ini, sebagai tarikh sebutan semula kes dan ingin melihat laporan ujian kimia serta bedah siasat yang dilakukan terhadap mangsa.



Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya A Shaarmini, manakala pasangan itu tidak diwakili peguambela.



Media pada 24 April lalu, melaporkan sepasang guru sukarela ditahan polis bagi membantu siasatan berhubung kematian seorang bayi di bawah jagaan mereka pada 18 April lalu.



Difahamkan, guru le-laki yang juga rakan ibu bapa mangsa menghantar bayi berkenaan ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF), di sini, pada jam 6.40 pagi, 18 April lalu, dan mendakwa bayi berkenaan dalam keadaan lemah.



Pemeriksaan mendapati bayi itu sudah meninggal dunia sebelum bedah siasat menemui beberapa kesan lebam di kaki dan tangan serta pendarahan teruk di kepala. – Sinar Harian Online

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Ping your blog, website, or RSS feed for Free Free Auto Malaysia Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free