Pages

kezamx. Powered by Blogger.

UniMap Sedia Tempat Untuk Pelajar Kurang Mampu

Posted by kezamx on Wednesday 28 May 2014





KANGAR – Universiti Malaysia Perlis (UniMap) menyediakan 100 tempat khas untuk pelajar dari keluarga kurang mampu untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang diploma kejuruteraan.



Naib Canselornya Datuk Prof Dr Kamarudin Hussin berkata keutamaan diberikan kepada pelajar yang pendapatan isi rumah keluarga mereka adalah bawah RM3,000 sebulan dan memenuhi syarat kelayakan minimum.



“Keutamaan juga diberikan kepada pelajar yatim, ibu bapa atau penjaga mereka berstatus orang kurang upaya atau berstatus tunggal,” katanya kepada Bernama.



Beliau berkata pelajar boleh datang dengan membawa kad pengenalan, sijil SPM, slip gaji (pendapatan isi rumah keluarga mereka), kad OKU dan Kad Kebajikan Masyarakat (jika berkaitan).



Program pengambilan esok akan diadakan di Dewan Memas Alor Tampang, Padang Besar dari jam 9 pagi hingga 12.30 tengah hari dan dari jam 2.30 petang hingga 5 petang di Sekolah Menengah Kebangsaan Arau.



Pada 5 Jun di ruang legar Perpustakaan UniMap Kangar, Tingkat 1, Bangunan KWSP Kangar dari jam 9 pagi hingga 1 petang dan pada 6 Jun di tempat yang sama dari jam 9 pagi hingga 12.15 tengah hari.



Kamarudin berkata UniMap juga bercadang mengadakan program seumpama itu di lobi Kementerian Pendidikan di Putrajaya pada 12 dan 13 Jun sekiranya masih terdapat kekosongan tempat.



Sumber: Bernama

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Ping your blog, website, or RSS feed for Free Free Auto Malaysia Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free