Pages

kezamx. Powered by Blogger.

BNM Keluar Duit Syiling Peringatan

Posted by kezamx on Saturday 31 May 2014





KUALA LUMPUR – Sempena ulang tahun ke-40 hubungan diplomatik Malaysia-China hari ini, Bank Negara Malaysia (BNM) mengeluarkan duit syiling peringatan yang akan mula dijual kepada orang ramai pada 27 Jun ini.



Ia merangkumi duit syiling peringatan pruf emas dan pruf perak berwarna, serta emas nordic, menurut kenyataan BNM hari ini.



Nilai muka duit syiling emas itu ialah RM100 dan harga jualannya RM1,800 sekeping dengan 500 keping sahaja ditempa.



Nilai muka duit syiling perak berwarna pula ialah RM10 dan harga jualannya RM200 sekeping. Sebanyak 2,000 keping ditempa.



Dalam pada itu, 25,000 keping duit syiling emas nordic ditempa dengan nilai muka RM1 dan harga jualan RM10 sekeping, menurut kenyataan itu.



Duit syiling peringatan itu juga boleh didapati dalam ‘Set 3 dalam 1′ dan ‘Set 2 dalam 1′, yang masing-masing dijual pada harga RM2,100 dan RM250.



Duit syiling tersebut akan dijual di Muzium dan Galeri Seni BNM dan pejabat wilayah di Pulau Pinang dan Johor Bahru serta cawangan di Kuala Terengganu, Kota Kinabalu dan Kuching.



Sumber: Bernama

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Ping your blog, website, or RSS feed for Free Free Auto Malaysia Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free