Pages

kezamx. Powered by Blogger.

5 GAMBAR MENJAMU SELERA DI RESTORAN YANG DIBINA DI ATAS TANAH KUBUR

Posted by kezamx on Friday 28 March 2014

Ia pasti satu pengalaman yang menyeramkan bilamana menjamu selera di sebuah restoran di India yang dibina di atas tapak perkuburan lama.


Menurut Krishan Kuttin, pemilik restoran berkenaan, tempat itu baik untuk perniagaan dan dia memutuskan untuk mengekalkan kubur itu bagi menjalankan perniagaannya.

Ekoran dari konsepnya yang 'pelik' itu, perniagaannya semakin meningkat dan berkembang kerana ia memberikan satu pengalaman yang unik kepada pengunjung restorannya.

"Asalkan pelanggan tidak kisah, perniagaan tetap diteruskan" kata Krishan






Krishan sendiri tidak mengetahui siapa pemilik tanah perkuburan itu. Menurut penduduk di sekitar, tempat itu menempatkan perkuburan pengikut ahli Sufi abad yang ke 16. Terdapat 12 kubur dalam restoran berkenaan.


Setiap hari sebelum mula beroperasi, pekerja Krishan akan membersihkan kubur itu dan menghiasinya dengan bunga-bunga segar sebagai tanda penghormatan.

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Ping your blog, website, or RSS feed for Free Free Auto Malaysia Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free