Pages

kezamx. Powered by Blogger.

Cara Menukar Template Blog Beserta Tips

Posted by kezamx on Sunday 2 February 2014

Setelah menerangkan secara ringkas dan terperinci kenapa anda perlu memilih blogger.com dan cara membuat blog. Sekarang kita masuk ke bab yang seterusnya bagaimana menukar template atau tema blog.

Anda sudah tahu tentang menulis artikel diblog? kenali tetapan Asas Pada Posting

Template / Tema Blog
Template memainkan peranan besar dalam sesebuah blog, bergantung kepada pemilik, jadi untuk memeilih template yang sesuai untuk blog anda perlu mengambil kira kategori blog anda.

Tips Memilih Template Blog
Untuk memilih template yang terbaik, anda perlu mengambil kira beberapa faktor penting selain tujuan pengoptimuman, ia juga berkait rapat dengan kesesuaian topik blog. contoh anda memilih blog  gallery atau portfolio, tetapi anda menggunakan template untuk laman blog berita, perkara sebegini sangat jauh dari kesesuian blog anda.

Memilih Navagasi yang Jelas
Banyak halaman yang menawarkan perkhidmatan muat turun tema blog secara percuma, namaun ramai yang terpedaya dengan template template yang cantik sahaja tanpa mengambil kira aturan navagasi yang sesuai.Salah satu template blog yang dikatakan seo frendly adalah memiliki struktur navigasi yang jelas serta memudahkan pengunjung untuk menemukan apa yang ingin dicarinya.

Muat Turun Template Blog percuma:
Dibawah adalah diantara laman yang menawarkan perkhidmatan muat turun template/tema blogspot secara percuma.
1.www.templateify.com
2.www.zoomtemplate.com
3.www.soratemplates.com
4.ww.newbloggerthemes.com
5.www.bloggerthemes.net

Cara Tukar Template Blog.

Selanjutnya kita ketahui cara menukar template blog.
1. Login ke akaun blogger.com anda
2. Pergi ke halaman Dashboard pilih tetapan " Template"





3. klik pada (2) Choose file, dan pilih file template yang anda Download tadi. kemudian klik Upload
(download full template tujuan backup template blog anda, anda disarankan untuk backup template blog anda sebelum upload atau menukar template blog yang baru.)

How to upload Template in New Blogger interface 2013

selamat mencuba, segala yang ditulis adalah berdasarkan pengalaman dan penilaian peribadi sahaja. jangan lupa untuk like kami difacebook akademi blog. - See more at: http://www.akademiblog.com/2014/01/cara-menukar-template-blog-beserta-tips.html#sthash.KP0rXbpF.dpuf

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Ping your blog, website, or RSS feed for Free Free Auto Malaysia Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma My Ping in TotalPing.com Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free Ping your blog, website, or RSS feed for Free ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free